Czwartek, 13.8.2020
Name days: Elwira / Diana / Helena
Idź do strony głównej Publiczne Przedszkole nr 1 Jarzębinka w Nowych Skalmierzycach

Publiczne Przedszkole nr 1 Jarzębinka w Nowych Skalmierzycach

6-latki z sali słonecznej

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Wychowawcy: Anna Błaszczyk, 

dyżury wychowawców:

Anna Błaszczyk wtorek godz. 14:00 - 14:30 oraz wg potrzeb i wskazań rodziców   

Prosimy rodziców o kontakt z nami na podany adres mailowy.
Z tego adresu będziemy wysyłać różne propozycje zabaw dla dzieci.


Piosenki do wspólnego śpiewania w języku angielskim:)

- Hello Hello How Are You

- Days of the Week Song

Winter Hokey Pokey

 



Nowe propozycje do wspólnych zabaw z dziećmi w domu:

Wspólne śpiewanie piosenki „Kasza marcowa”

Ola gotuje kaszę dla lalek.
Wkłada do garnka cztery korale,
dokłada guzik, wsypuje mak,
miesza patykiem i śpiewa tak:

ref: W marcu jak w garncu mówił mój brat.
To pada deszczyk, to, śnieg, to grad.
I w moim garncu jest to i owo,
bo ja gotuję kaszę marcową.

Lalki ją jedzą i nie grymaszą,
kiedy je karmię marcową kaszą.
Ale czy kasza ma dobry smak?
Lalki ją jedzą, więc chyba tak.

ref: W marcu jak w garncu mówił mój brat.
To pada deszczyk, to, śnieg, to grad.
I w moim garncu jest to i owo,
bo ja gotuję kaszę marcową.

 Podczas nucenia piosenki zachęcam do wykonania pracy plastycznej pt.: „W marcu jak w garncu” inspirację można zaczerpnąć ze strony internetowej https://pracaplastyczna.pl/index.php/wiosna/293-w-marcu-jak-w-garncu



Drodzy rodzice, poniżej prezentujemy kilka ciekawych pomysłów  do kreatywnego spędzania czasu z dziećmi podczas pobytu w domu:

A)     „W marcu jak w garncu” – obserwujemy przyrodę. Proponuję razem z dziećmi wykonać planszę „Stacja pogody”. Potrzebne będą: kartoniki z oznaczeniami pogody, nazwami pór roku, miesięcy, dni tygodnia; obrazki symbolizujące kolejne pory roku. Następnie należy wypełnić  kolejne pola odpowiednimi kartonikami, ustalając, jaka jest pora roku i jaki ubiór do niej pasuje oraz jaki jest miesiąc. Maluchy obserwują pogodę za oknem oraz dzielą się tym, co zaobserwowały za oknem, po czym umieszczają na planszy odpowiednie kartoniki. Utrwalają też nazwy dni tygodnia, nazwy miesięcy oraz pory roku.  Warto dodatkowo zadać pytanie: „Jaki dzień był wczoraj,  a jaki będzie jutro?”.  Można zainspirować się stroną internetową: https://panimonia.pl/2016/07/29/pogoda-obrazki-oraz-plansza-do-pobrania/

B)    „Naśladujemy pogodę” – zabawa ruchowa z gazetami. Rodzic rozwiesza sznurek i przypina do niego arkusze starej gazety (na wysokości twarzy dzieci). Maluchy ustawiają się po obu stronach sznurka, przed gazetami. Następnie wykonują odpowiednie ruchy, w zależności od hasła wypowiedzianego przez prowadzącego: • deszcz – uderzają o gazetę opuszkami palców; • wiatr – dmuchają na arkusz; • burza – uderzają w arkusz zaciśniętymi piąstkami; • śnieg – otwartymi dłońmi uderzają o arkusz; • słońce – palcem wskazującym rysują koliste kształty. Jeżeli bawi się więcej niż jedno dziecko to na mocne uderzenie w ręce prowadzącego dzieci  zamieniają się miejscami, przechodząc na czworakach pod rozwieszonymi gazetami.

C)    „Masażyk na każdą pogodę” – zabawa w parach. Rodzeństwo (lub tata z dzieckiem) siadają przed drugim rodzicem. Drugie osoby z pary mają przed sobą plecy brata lub siostry. Pierwsze osoby z pary zamykają oczy. Prowadzący odtwarza w tle muzykę relaksacyjną i eksponuje wybrane zdjęcie, a dzieci wykonują na plecach partnerów przypisane wcześniej ruchy: • słońce – palcem wskazującym rysują koliste kształty; • deszcz – opuszkami palców stukają o plecy; • śnieg – otwartymi dłońmi delikatnie uderzają o plecy; •wiatr – dmuchają w kark. Rodzic prezentuje każde zdjęcie kilka razy, w różnym tempie. Po chwili następuje zmiana ról. Po zabawie dzielą się spostrzeżeniami, w których momentach masażyk najbardziej im się podobał.

D)    Ciekawe materiały interaktywne do zabawy z dziećmi znajdziecie państwo  również odwiedzając poniższe strony internetowe. To doskonała okazja do przekazania dzieciom wiedzy o muzyce https://view.genial.ly/5e6c0b4712a8447a2357e2e5/interactive-image-muzyka-jest-wszedzie oraz zachęcenie do aktywności fizycznej poprzez zabawę https://wordwall.net/pl/resource/906341/wychowanie-fizyczne-gimnastyka-korekcyjna/%c4%87wiczenia-ruchowe Powyższe linki należy skopiować i wkleić do przeglądarki internetowej.

E)    Zachęcam do różnorodnych ćwiczeń sprawności dłoni. Kolorowanki nie muszą być nudne. Jest na nie bardzo ciekawy sposób – a mianowicie aplikacja na telefon i tablet – QUIVER. Aplikacja jest bezpłatna, szybka w instalacji, do pobrania w sklepie play. W aplikacji znajduje się bezpłatna i płatna baza kolorowanek do wydruku ze specjalnymi znakami.  Po wydrukowaniu obrazka i dokładnym pokolorowaniu, telefonem lub tabletem skanujemy rysunek, w odpowiedniej odległości i w całości – łapiemy ostrość. Gdy rysunek zmieni barwę na niebieski, za moment jego elementy  ożyją. Np. pokolorowany wulkan wybucha, można obejrzeć jego przekrój w środku, magmę, lawę i pył wulkaniczny.

F)    Ponadto zachęcam do doskonalenia wiązania sznurowadeł oraz skoków przez skakankę.

Życzymy udanej zabawy!!!



Dzień Kobiet


Ruch to zdrowie

W karnawale same bale


Miło płynie czas


Świąteczne wspomnienia


Święto pluszowego misia


WITAMINOWY KOKTAJL


ROBIMY OWOCOWE PRZETWORY

DZIEŃ CHŁOPAKA


Galeria Zdjęć