Wtorek, 4.8.2020
Name days: Dominika / Dominik / Jan
Idź do strony głównej Publiczne Przedszkole nr 1 Jarzębinka w Nowych Skalmierzycach

Publiczne Przedszkole nr 1 Jarzębinka w Nowych Skalmierzycach

5 - latki z sali borowikowej

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Wychowawcy: Beata Gruszka, Danuta Albrecht

Dyżury wychowawców:

Beata Gruszka: poniedziałek 16:00 - 16:15

Danuta Albrecht: środa 16:00 - 16:15

Prosimy rodziców o kontakt z nami na podany adres mailowy.
Z tego adresu będziemy wysyłać różne propozycje zabaw dla dzieci.




Zdjęcie i filmik od Igi i jej rodzinki:)
Zabawa z językiem angielskim: kolory.
Brawo Iga:)




Praca plastyczna Jaskółka
Pracę rozpoczynamy od wycięcia sylwety jaskółki z białego kartonu po liniach narysowanych przez rodzica. Następnie dziecko wykleja jaskółce połowę głowy, skrzydełek i ogonka drobnymi kawałeczkami czarnego papieru, natomiast biały pozostaje brzuszek i części głowy. Później dziecko wycina trójkątny dziobek z brązowego papieru i przykleja w odpowiednim miejscu (jaskółkę dziecko wykleja z jednej i z drugiej strony, aby po powieszeniu na sznureczku była jednakowa z obu stron). 
Jeżeli nie posiadają Państwo w domu czarnego papieru, to można wykorzystać czarne elementy z gazet lub  poprosić, aby dziecko pokolorowało czarną kredką, pastelą lub pisakiem białą kartkę i z tego wykonało wyklejankę


Bieg po łuku

Materiały: nożyczki, plastelina, mała piłeczka lub kuleczka, 2 arkusze papieru A4, wąż od odkurzacza, taśma klejąca guziki lub koraliki.

Przygotowanie: dziecko jeden koniec węża zakleja taśmą klejącą, potem wkłada do węża koraliki lub guziki i zakleja drugi koniec.

Realizacja: dziecko trzyma w rękach końce węża i ściskając je lekko, tworzy łuk. Łuk jest wypukły na zewnątrz. Wszystkie koraliki czy guziki skupiają się na lewej stronie węża. Teraz należy przesunąć koraliki na prawą stronę, podnosząc i opuszczając łuk. Następnie przesuwamy je z prawej strony na lewą. Wracając do pozycji pionowej, nagina się węża w odwrotnym kierunku. Końce wskazują kierunek do ciała. Znowu przesuwamy koraliki na drugą stronę.

Dziecko tnie każdy arkusz papieru wzdłuż na 5 pasków. Te paski należy przymocować plasteliną do podłogi jako bramki. 10 bramek nie powinno się układać w jednej linii, lecz tworzyć trasę lekko zakręconą. Przez te bramki dziecko na zmianę z rodzeństwem czy rodzicami toczy piłeczkę, tak aby przeszłą przez wszystkie bramki. Można to robić na czas.



Piosenki do wspólnego śpiewania w języku angielskim:)

- Hello Hello How Are You

How Many Fingers? 




Przygotowanie do pisania – rysujemy szlaczki.

Krok 1:

Potrzebne materiały: plastelina lub sznurek 50 cm.

Sposób wykonania zadania: ze sznurka układa się linie faliste i łamane. Z plasteliny lepimy 30cm cienki wąż. Z tego węża tworzy się linie faliste i łamane. W ten sposób dziecko ćwiczy rękę i oswaja się z kształtami szlaczków.

Krok 2:

Potrzebne materiały: piasek lub mąka, piana z mydła.

Sposób wykonania zadania:

Piasek wsypujemy do płaskiego pudełka, mąkę wysypuje się na stół, pianą z mydła smaruje się stół. Dzieci palcem wskazującym rysują po tym materiale kilkakrotnie linie faliste i  łamane. Powstałe rysunki można mazać ręką i rysować od nowa. W ten sposób dziecko ćwiczy sprawność manualną.

Krok 3:

Potrzebne materiały: kartki A4 białe i kolorowe, koszulki foliowe na kartkę, zmywalny pisak lub mazak, ściereczka do zmazywania.

Sposób wykonania zadania: Na początek do koszulki wkładamy białą kartkę. Na  folii dzieci rysują zmywalnym pisakiem rysują linie faliste i łamane. Za każdym razem, kiedy kartka jest zapisana zmazujemy ściereczką pismo. Po jakimś czasie białą kartkę zmieniamy na kolorową, wtedy szlaczki będą atrakcyjniejsze. W ten sposób dziecko ćwiczy prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego oraz ćwiczy już pisanie szlaczków.

Krok 4:

Potrzebne materiały: karty pracy.

Sposób wykonania zadania: W pierwszym etapie na karcie pracy dzieci rysują szlaczki po śladzie. W drugim etapie dzieci samodzielnie rysują znane szlaczki na drugiej pustej stronie karty pracy. Rodzie na drugiej stronie karty pracy rysują tylko linie, w których powinny znaleźć się szlaczki.

Karty pracy (plik PDF) - do pobrania




Prace plastyczne:

„Przebiśnieg” - Zapoznanie z wyglądem przebiśniegu oglądanego na zdjęciach. Malowanie farbami przebiśniegu za pomocą gąbki.

„Bocian” - wykonanie obrazka bociana z wykorzystaniem białych wacików i czerwonego papieru metodą wyklejanki.

„Żonkil i tulipan” - wykonanie kwiatów z wykorzystaniem wykałaczek i kolorowego papieru metodą wycinanki.

„Pani wiosna” - malowanie pastelami obrazka przedstawiającego panią wiosnę.

Zabawa matematyczna:

„Wiosenne kwiaty” - układanie szeregu szablonów kwiatów od najmniejszego do największego i od największego do najmniejszego. Układanie kwiatów względem wazonów z użyciem przyimków za, obok, przed, pod. (szablony kwiatów można wydrukować jako kolorowanki a dzieci je pokolorują według własnego pomysłu,)

Piosenka

 I. Pierwszy obudził się pierwiosnek,  

potem chochoły spadły z róż.  

Skowronek śpiewem wołał wiosnę,  

żeby na pole przyszła już.


Ref.: Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!  

Niech słońce da jej pstryczka w nos!  

Niech wiosnę, niech wiosnę  

przyniosą na skrzydłach  

bociek, jaskółka, szpak i kos.

II. Złoto błysnęło na leszczynach.  

Zapach obudził senny ul.  

Wiosenną orkę chcą zaczynać  

głodne gawrony z pustych pól. 


Ref.: Bo zima...

 




Dzieci od najmłodszych lat chcą wszystko zobaczyć, wszystkiego dotknąć, uważnie obserwują i słuchają, co dzieje się dokoła. Nic dziwnego, bo otaczający je świat poznają wielozmysłowo: wzrokiem, dotykiem, smakiem i węchem. Oto kilka propozycji zabaw wykorzystujących i rozwijających zmysły. 

1. Tajemnicze pyszności
Zabawa polega na smakowaniu różnych produktów z zawiązanymi oczami - jedynie za pomocą naszych kubków smakowych musimy rozpoznać, co to za danie i określić jego smak. Ta zabawa może także pomóc w przełamaniu niechęci przed próbowaniem nowych rzeczy np. niektórych warzyw i owoców.

2. Co tak pachnie?
Zabawa podobna do powyższej, ale tym razem wykorzystujemy zmysł powonienia. Z zawiązanymi oczami dziecko wącha różne produkty i próbuje odgadnąć, co to jest. Cynamon, pieprz, wanilia, cebula, czosnek, pomarańcze, jabłka, koperek, czekolada - kuchnia pełna jest przeróżnych zapachów!  

3. Magiczna skrzynia.

W pudełku wycinamy niewielka dziurę, taką by dziecko swobodnie mogło włożyć do środka rękę, lub przykrywamy kocem skrzynkę lub plastikowy pojemnik. Wkładamy do skrzyni zabawki oraz przedmioty codziennego użytku, najlepiej takie o różnej fakturze, miękkości i kształcie. Dziecko wkłada rękę i wybiera jeden przedmiot, bada go i próbuje go opisać (np. jest gładki, mały, miękki, twardy). Następnie podaje jego nazwę i wyciąga ze skrzyni sprawdzając, co to był za przedmiot. Opisywanie może być ćwiczeniem samym w sobie lub może służyć do zabawy w większym gronie, do zgadywania o jaki przedmiot chodzi. 

4. Co to za zwierzę?

Do zabawy potrzebne jest nagranie z odgłosami zwierząt. Zadaniem dziecka będzie rozpoznanie zwierzęcia po odgłosie jakie wydaje. Za każde odgadnięte zwierzę dziecko otrzymuje punkt. Dodatkowy punkt można zdobyć na podzielenie nazwy zwierzęcia na sylaby. 



Do zabawy potrzebujecie kilka plastikowych łyżek białego koloru i kilka przezroczystych. Pisak suchościeralny świetnie nadaje się do pisania po łyżkach jak i szybkiego zmazywania. Jeśli chcemy przygotować napisy na stałe, wystarczy użyć zwykłego markera.

Zabawy emocjami

Rysownie buziek, oczu, zmienianie uczuć, naśladowanie min, nazywanie różnej mimiki twarzy. Dziecko rysując i zmazując trenuje małą motorykę. Nieudany rysunek wykonany pisakiem suchościeralnym łatwo zmażemy z łyżki nawet palcem. Na białej łyżce rysujemy oczy i nos, a na przezroczystej różne buzie.

 

Przypominamy kilka sprawdzonych pomysłów na zabawę z dzieckiem:

  • Zimno, ciepło, gorąco- chyba znana wszystkim, a może nieco zapomniana zabawa, w której jedna osoba chowa jakiś nieduży przedmiot (może to być maskotka, autko, piłeczka), pozostałe osoby muszą go odnaleźć. Ten kto schował "skarb“ daje wskazówki stopniując słowa - zimno, ciepło, informując poszukiwaczy, czy są blisko (ciepło, cieplej, gorąco), czy daleko (zimno, mróz). Ten kto odnajdzie skarb chowa go i zabawa zaczyna się odnowa.
    • Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy- w tej zabawie im więcej uczestników, tym lepiej. Jedna osoba, nazywana Babą-Jagą, stoi w pewnej odległości od pozostałych odwrócona tyłem lub z zakrytymi oczami i wypowiada słowa: raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy, w czasie których gracze biegną w jej kierunku. Gdy skończy mówić, odsłania oczy lub odwraca się do uczestników, a ci nieruchomieją – nie mogą się poruszać, mówić i śmiać się. Baba Jaga stara się ich rozśmieszać. Jeżeli ktoś się poruszy lub zaśmieje, musi wrócić na linię startu. Po chwili Baba Jaga znów zakrywa oczy i cykl się powtarza. Celem w zabawie jest dotarcie do Baby Jagi, gdy ona nie patrzy i dotknięcie jej. Zwycięzca zajmuje jej miejsce.
    • Zabawa w chowanego– tej zabawy nikomu nie trzeba rekomendować. Dzieci ją uwielbiają. Jeśli macie w domu więcej miejsca i dużo zakamarków, zabawa w chowanego będzie super pomysłem.
    • DIY– zajęcia "zrób to sam” to propozycje dla bardziej aktywnych maluchów (wyciszają) i małych artystów. Możecie lepić z masy solnej, plasteliny, malować farbami, kredkami, rękami, robić wycinanki z papieru kolorowego i wiele innych. Generalnie do takich zabaw możecie wykorzystać mnóstwo rzeczy, które są w domu. Np. makaron będzie idealny na biżuterię, a papierowe talerzyki czy opakowania po jajkach mogą zamienić się w stworki, kartonowe pudełka w domki, autka, robota i co jeszcze tylko wyobraźnia wam podpowie. Możecie w dowolnej technice stworzyć panią jesień, zimę albo ulubioną postać z bajki!
    • Tanecznym krokiem– z podkładem muzycznym lub bez możecie wspólnie poruszać się do ulubionych piosenek i melodii. W wersji dla odważniejszych rodziców (mniej wrażliwych słuchowo) możecie włączyć sekcję instrumentalną z wykorzystaniem sprzętów kuchennych (garnki mają świetną akustykę). Dzieci będą zachwycone, sąsiedzi nieco mniej. Zorganizujcie konkurs taneczny albo konkurs piosenki. Nagrodą może być korona, medal, dyplom (oczywiście zrobiony własnoręcznie) albo pyszne małe co nieco.
    • Domowy klub fitness– w mediach alarmują o pladze otyłości u dzieci. Waszej rodziny nie będzie to dotyczyć, jeśli postawicie na ruch. Czas na trochę wspólnych ćwiczeń fizycznych - połączycie przyjemne z pożytecznym, a maluchy będą zachwycone. Pokażcie dziecku kilka prostych figur z aerobiku, zachęćcie też, aby dziecko zaproponowało swoje ćwiczenia, które wykonacie. Na pewno będzie wesoło.
    • Kalambury– w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. tytuł bajki, postać z bajki, czynność, zwierzątko.


1. Piasek kinetyczny.

Składniki: 

- 4 szklanki mąki

- 0,5 szklanki oleju

- opcjonalnie barwniki naturalne lub spożywcze.

Do miski wsypać mąkę oraz olej i dokładnie wszystko wymieszać. Piasek jest gotowy, gdy ściśnięty w dłoni dobrze się lepi i pozwala uzyskać trwały kształt po otworzeniu dłoni.


2. Kolorowe kwiaty - wiosenny eksperyment.

Eksperymenty, to coś co uwielbiają dzieci, szczególnie jeżeli mogą wykonać je same, a efekty są zaskakujące. Ciekawym pomysłem jest domowe barwienie kwiatów. Co potrzebujemy?  Kilka białych kwiatów, np. tulipany, małe wazoniki lub słoiczki z wodą o barwniki - mogą to  być barwniki spożywcze, barwniki do wielkanocnych pisanek, a nawet bibuła. Jak przeprowadzić eksperyment? Do wazoników z wodą dodajemy barwnik i dokładnie mieszamy. Następnie wkładamy do nich białe kwiatki i odstawiamy je na dobę. Kolejnego dnia możemy obserwować jak zmieniły się kwiatki. Podczas obserwacji można wykonywać zdjęcia, które pokażą, jak w ciągu dnia zmieniała się intensywność kolorów. 

3. Wiosenny ogórek na oknie. 

Nic tak nie pozwala poczuć, że wiosna jest coraz bliżej, jak obserwacja budzącej się do życia przyrody, Pierwsze listki, pączki, kiełki i rozwijające się kwiaty wywołują uśmiech na twarzy. Dlatego ciekawym pomysłem na wspólne spędzenie czasu będzie stworzenie na oknie mini ogródka. Sadzenie, sianie, to dobry pomysł na spędzenie popołudni. Taki mini ogródek nie tylko ozdobi mieszkanie, ale wypełni je także pięknym zapachem.  


4. Kolorowanie obrazka według numerów. 

Co kryje się na obrazku? Można się o tym przekonać tylko wtedy, jeżeli pokoloruje się go na podane kolory. Miłej zabawy. 


  • Proszę przeczytać dziecku wierszyk. Po wysłuchaniu niech dziecko wymieni symptomy nadchodzącej wiosny. Następnie proszę wyciąć duży szablon liścia, niech dziecko pokoloruje kredkami lub pomaluje farbami liść na zielono i narysuje na nim znane mu symptomy nadchodzącej wiosny.

„Czekam na wiosnę”

Dość mam sanek, nart i śniegu.
Chcę już w piłkę grać!
Po zielonej trawie biegać,
w berka sobie grać!
Dość mam chlapy i roztopów,
szarych smutnych dni.
Przybądź, wiosno, jak najprędzej,
rozchmurz niebo mi.
Przynieś kwiaty, promień słonka,
zieleń liści, ptaków śpiew.
Niech zadźwięczy pieśń skowronka.
Przybądź, przybądź, proszę cię!

 

  • Zabawa ruchowa „Bocian łapie żaby” - dziecko wraz z rodzeństwem są żabkami a rodzic bocianem. Żabki skaczą po łące (łąką może być podłoga) a kiedy zjawa się bocian żabki wskakują do stawu (stawem może być dywan) i muszą być cicho. Bocian chodzi i mówi „Kle kle, którą żabkę słyszę,zaraz zjem, kle kle”. Dziecko, które jest głośne zostaje złapane.




Wizyta w bibliotece

Zabawy matematyczne „Kodowanie na dywanie”

Od listopada do stycznia w grupie przeprowadzone zostały zajęcia matematyczne wynikające z założeń innowacji „Kodujące dzieciaki, czyli o zabawach matematycznych w edukacji przedszkolnej”. Dzieci uczestniczyły w zabawach matematycznych z użyciem maty do kodowania. Zadania były wprowadzane według stopnia trudności. Najpierw dzieci układały wieżę jak najwyższą, potem według wskazanego kodu. Przedszkolaki poznały także grę w sudoku, układały obrazki według kodu i względem osi symetrii. Poruszały się trasą od punktu do punktu wyznaczoną przez wektory oraz same taką trasę układały. Ostatnim zadaniem było ułożenie gry planszowej na macie i zagranie w nią. W ten sposób dzieci doskonaliły umiejętność liczenia, położenia przedmiotów w przestrzeni, określanie kierunków i współpracy w grupie, a przy tym wszystkim dobrze się bawiły.


Zwiedzamy przedszkolną kuchnię - poznajemy sprzęty i przybory, które są niezbędne w kuchni.

Walentynki w Borowikach

Babcia i dziadek to symbole ciepła, miłości i cudownych wspomnień. Aby podziękować za wszystko, 23 stycznia, dzieci z grupy Borowikowej zaprosiły ukochanych dziadków w magiczną podróż po latach minionych, pełnych niezapomnianych wspomnień, które czasami są skrywane w sercu. Piękne wiersze i układy taneczne do piosenek z lat ich młodość sprawiły, że w oczach wspaniałych gości pojawiły się łzy wzruszenia i dumy. Po części artystycznej dzieci obdarowały babcie i dziadków upominkami, a później spędziły z nimi czas przy słodkim poczęstunku.


Oczekiwanie na Święta Bożego Narodzenia, to dla wszystkich wyjątkowy okres. Aby umilić ten czas, 19 grudnia dzieci z grupy Borowikowej zaprosiły swoich rodziców na przedstawienie pod tytułem “Zmartwienie Śnieżynek”. Piękny występ został nagrodzony gromkimi brawami oraz prezentami przygotowanymi przez rodziców.


Świąteczny obiad

Środa była dla naszych przedszkolaków uroczystym i pełnym wrażeń dniem. Już rano po śniadaniu odwiedził nas Mikołaj, przed którym dzieci wystąpiły z wierszem i piosenką. W nagrodę za ten występ dzieci otrzymały całą skrzynkę zabawek do swojej sali, którymi potem bardzo chętnie się bawiły. Ukoronowaniem tego dnia był uroczysty świąteczny obiad składający się z dań wigilijnych. Borowiki pięknie udekorowały stół, przy którym miło i wesoło spędziliśmy czas posiłku. Przed obiadem podzieliśmy się opłatkiem i złożyliśmy sobie świąteczne życzenia. Do wspólnego stołu zaprosiliśmy panie intendentki. Uśmiech, radość a w tle melodie kolęd – u nas czuć święta.

6 grudnia, w naszej grupie pojawił się długo oczekiwany gość - św. Mikołaj.  Cała sala powitała Go głośnymi oklaskami. Gość z Dalekiej Północy wywołał wiele radości i uśmiechu na twarzach przedszkolaków. Wyjątkowy gość obdarował dzieci wspaniałymi prezentami.

Dzieci w tym dniu przyszły do przedszkola w strojach nawiązujących do tak wyjątkowego święta. Oprócz spotkania ze św. Mikołajem Borowiki bawiły się przy świątecznych piosenkach, a skacząc w worku mogły przekonać się jaką ciężką pracę wykonuje św. Mikołaj. Nie zabrakło oczywiście zajęć plastycznych, które wywołały uśmiech na twarzy dzieci.


Edukacja zdrowotna u Borowików

W ubiegłym tygodniu zajmowaliśmy się tematyką zdrowotną. Podczas tematu kompleksowego zajęć „Zdrowie naszym skarbem” dzieci zdobywały wiedzę na temat zdrowego trybu życia, zdrowego żywienia oraz higieny jamy ustnej. Przedszkolaki poznały piramidę żywieniową i na jej podstawie wraz z rodzicami ułożyły dzienny zdrowy jadłospis. Miały także okazję z fachowej strony poznać zawód lekarza – odwiedziła nas bowiem pani doktor pediatra. Uczyliśmy się we właściwy sposób myć zęby, a przedszkolaki dowiedziały się, że wizyta u dentysty nie musi być przerażająca. Nasze przedszkolaki wykonały także piękne prace plastyczne związane z tematyką zdrowia. Podsumowaniem tygodniowej nauki o zdrowiu było spotkanie z przedszkolną panią indendentką, z którą wspólnie dzieci ułożyły zdrowy tygodniowy jadłospis żywienia w przedszkolu. Zdobytą wiedzę dzieci przekładały na zabawę w lekarza. Gościom dziękujemy za fachowe przekazanie wiedzy o zdrowiu i zdrowym żywieniu, a rodzicom dziękujemy za zaangażowanie w zdrowotną edukację dzieci.


Patriotyczny tydzień


Pięciolatki z grupy Borowików to także mali polscy patrioci. Miniony tydzień minął nam pod hasłem „Polska – nasza mała ojczyzna”. Dzieci doskonale znają symbole narodowe, słowa i nazwę hymnu narodowego i potrafią nazwać stolicę Polski. W ramach edukacji patriotycznej dzieci wysłuchały „Legendy o Czechu, Lechu i Rusie” i poznały historię powstania godła polskiego, śpiewały „Mazurka Dąbrowskiego” oraz wykonały prace plastyczne: białego orła, flagę Polski i mapę Polski. Przedszkolaki były także na edukacyjnym spacerze, podczas którego odwiedzały miejsca, w których widoczne były wywieszone biało-czerwone flagi. Była to jedna wielka lekcja wiedzy o Polsce, której ogólnym celem było zaszczepienie w najmłodszym pokoleniu uczuć patriotycznych. A nasze dzieci swoją miłość do ojczystego kraju przenosiły nawet do zabawy, wcielając się w rolę polskich kibiców.



W hołdzie dla poległych – pamiętamy o bohaterach ojczyzny


W związku ze zbliżającym się świętem Wszystkich Świętych i Wspomnienia Wszystkich Wiernych Zmarłych nasze przedszkolaki, pamiętając o poległych w obronie naszego kraju bohaterach, odwiedziły skalmierzycki Pomnik Lotników. Ku pamięci wymienionych na tablicy pomnika osób zapaliliśmy znicze i w chwili ciszy oddaliśmy im hołd. Na koniec wizyty dzieci zaśpiewały Hymn Polski – Mazurek Dąbrowskiego. Dla tego najmłodszego pokolenia Polaków była to pierwsza lekcja historii, która pozostanie w ich pamięci.



Spotkanie z żużlowcami


Naszych najmłodszych kibiców żużlowych spotkała wielka niespodzianka. W naszym przedszkolu zagościli młodzi motocykliści z klubu Ostrovia. Opowiadali dzieciom o swojej pasji i uprawianym przez nich sporcie. Największą frajdą, głównie dla chłopców, ale nie tylko, była możliwość siedzenia na prawdziwym żużlowym motorze i założenie żużlowego kasku. Czas spędzony z gośćmi umilała klubowa maskotka, do której dzieci chętnie się przytulały.




Tropem Pani Jesieni - jesienny rajd pieszy po parkach

Jesień jeszcze trwa, a my właśnie zakończyliśmy cykl zajęć tematycznych o tej porze roku. Dzieci poznały zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie podczas trwanie jesieni oraz zjawiska atmosferyczne charakterystyczne w tym czasie. Potrafią także wymienić wiele skarbów jesieni. Podsumowaniem tego cyklu zajęć był pieszy rajd po pobliskich parkach. Podczas tego rajdu przedszkolaki miały okazję to wielozmysłowego poznawania jesiennych liści: dotykały, wąchały i oglądały te kolorowe dary natury. Podczas tej wycieczki miała miejsce także lekcja matematyki. Nasze Borowiki liczyły liście i z odpowiedniej liczby liści układały bukiety, a także tworzyły z nich różne kompozycje w postaci obrazków na chodniku. Najwięcej frajdy sprawiło dzieciom rzucanie się liśćmi i tarzanie się w nich. Zbieraliśmy kasztany, którymi później bawiliśmy się w sali kontynuując lekcję matematyki, próbując dodawać i odejmować pozbierane skarby. Pogoda tego dnia nam dopisała, więc spacer w atmosferze złotej polskiej jesieni był bardzo przyjemny i pełen pozytywnych wrażeń.



WIZYTA W WARZYWNIAKU










Zdrowe warzywa jemy – długo sobie pożyjemy


Kolejny zdrowy tydzień w naszej grupie. Tym razem uczyliśmy się o warzywach i o tym, że warto je jeść, by być zdrowym, silnym i pięknym. Poznaliśmy wiersze o warzywach, liczyliśmy warzywa, śpiewaliśmy piosenkę o urodzinach marchewki a nawet malowaliśmy portrety swoich ulubionych warzyw. Wszystkie przedszkolaki znają mnóstwo warzyw i wiele z nich zajadają z apatytem. Uwieńczeniem warzywnego tygodnia było komponowanie warzywnych kanapek. Dzieci samodzielnie według własnych inspiracji zrobiły pyszne i zdrowe kanapki, które potem szybko znikały z talerzy. Na zdrowie! ;) A rodzicom bardzo dziękujemy za kolejną pomoc i zaangażowanie się w nasze działania.


Zdrowo owocowo

Ubiegły tydzień upłynął nam na tematyce owoców i sadów. Dzieci doskonale znają wiele owoców, lubią je i wiedzą, że są zdrowe. Kulminacją owocowego tygodnia u Borowików było samodzielne wykonanie przez naszych przedszkolaków sałatki owocowej. Każde dziecko przyniosło owoce. Mieliśmy jabłka, gruszki, brzoskwinie, banany, pomarańcze, mandarynki i winogrona. Wszystkie te smakołyki wylądowały w dużej misce pokrojone przez dzieci. Oczywiście na koniec była pyszna i zdrowa owocowa uczta, na którą zaprosiliśmy młodszych kolegów z grupy Jagodowej. Dzieci rosną i potrzebują witamin. Najlepiej naturalnych. Tego dnia otrzymały ich solidną porcję. Dziękujemy rodzicom za przyczynienie się do tej akcji poprzez zakupienie owoców.


Bezpieczna ewakuacja

W przedszkolu dzieci powinny być bezpieczne i są. Nasze przedszkolaki podczas przeprowadzonych zajęć na temat próbnej ewakuacji, dowiedziały się, co to jest ewakuacja, w jakim celu i w jaki sposób się ją przeprowadza. W praktyce wypróbowały swoje wyjście ewakuacyjne. Potrafią rozpoznać tablice ewakuacyjne i znają sygnał alarmu przeciwpożarowego. Tego dnia odwiedzili nas też panowie strażacy, którzy przekazali dzieciom dodatkowe ważne informacje, w jaki sposób zachować się podczas pożaru. Podczas tej wizyty dzieci pochwaliły się znajomością numerów alarmowych i zdobytą wiedzą podczas zajęć edukacyjnych. Największą niespodzianką tego dnia była pochwała od pani dyrektor dla przedszkolaków za wykazanie się wiedzą z tak ważnego tematu oraz prezent, który nasza grupa dostała – strój strażacki z dodatkowym wyposażeniem. Bardzo dziękujemy.






Świętowaliśmy Dzień Chłopca

30 września obchodziliśmy Dzień Chłopca. Dziewczynki z naszej grupy również zrobiły swoim kolegom niespodziankę. Zaśpiewały im „Sto lat” i złożyły życzenia. Dla wszystkich dzieci były przygotowane niespodzianki. Oczywiście dla chłopców nieco większe ;) Potem były wspólne zabawy przy muzyce i piosenkach. To był miły dzień, pełen wrażeń. Rodzicom dziękujemy za przygotowanie prezentów.









Bezpieczni na drodze


Pod takim hasłem minął nam kolejny tydzień w przedszkolu. Dzieci z grupy Borowikowej przypominały sobie znane już zasady ruchu drogowego i poznały nowe znaki i przepisy. Na podstawie słuchanych wierszy, opowiadań i piosenek nasze przedszkolaki poznały zasady przechodzenia przez jezdnię i różne rodzaje znaków. Poznaną teorię miały okazję sprawdzić w praktyce podczas spaceru na pobliskie skrzyżowanie. Borowiki bardzo dobrze znają też numery alarmowe, pod które należy dzwonić w razie niebezpieczeństwa. Można być pewnym, że Borowiki będą bezpiecznie przechodzić przez jezdnię i poruszać się po chodniku.




Borowikowe wspomnienia z wakacji

Drugi tydzień naszego pobytu w przedszkolu upłynął nam pod hasłem „Wspomnienia z wakacji”. Dzieci dużo opowiadały o tym, gdzie i z kim były na wakacjach. Niektóre z nich mówiły także o przygodach, jakie przeżyły. Wszystkie przedszkolaki przyniosły pamiątki, jakie nabyły nad morzem, w górach, nad jeziorem i w innych miejscach, w których odpoczywały podczas wakacji. Z przyniesionych muszelek, magnesów, pocztówek, zdjęć i innych zabawach wspólnie utworzyliśmy „Kącik wspomnień wakacyjnych”, którego celem było przedłużenie lata i odpoczynku ;)










Nasze pierwsze wspólne zabawy


            To już trzeci rok w przedszkolu. Jesteśmy już starszakami. Po wakacyjnej przerwie z uśmiechem i nowym zapałem wracamy do naszych kolegów i koleżanek z grupy :)


 

Galeria Zdjęć